Blog

Ontdek onze tips en trucs van experts in Business Development en Lead Generation

U wilt uw klantenportfolio uitbreiden en bent op zoek naar opleidingen om meer leads te genereren? Lees dan hieronder onze tips en tricks en nieuwsberichten. Neem contact op voor meer informatie over onze diensten en training.

Vind nu je KLANTEN

Prospecteren. Ook zo’n hekel aan? Troost je, je bent niet alleen,... Maar wel jammer eigenlijk, want prospecteren is cruciaal in het verkoopproces. Een uitdaging om u tegen te zeggen, menen sommigen. En lastig bovenop, hoor je ze denken. Alsof je oog in oog staat met een meerkoppige draak die vuur spuwt. Wel, dat is het verre van. Al bij al is prospecteren niet meer dan een dialoog. Je wilt gewoon uitzoeken of de persoon of groep tot wie je je richt, baat kan hebben bij een dienst, product of samenwerking. En dat kan behoorlijk wat opleveren. Geloof me, na 25 jaar prospectie weet ik waar...

Lees meer

Prospectie Tips

Stop met klungelen. Ondanks uw pogingen, nog steeds geen of weinig resultaten in prospectie? Je hebt het spel gespeeld, je hebt om te beginnen veel workshops over verkoop gevolgd, je hebt jezelf opengesteld... en niets. Stop met de schuld door te geven aan je marketingteam of je trainer ...Ze hebben er niets mee te maken en jij ook niet. Veeg het helemaal met de rug van je hand! Nou bijna... Je probeert gewoon klanten te vinden met een los gespannen tennisracket. Het laat iedereen door de mazen van het net glippen: de goede klant, je idealen, en de slechten, degenen die vermeden moeten...

Lees meer

Is prospectie goudzoeken ?

De methode van de goudzoeker Moses Manuel toegepast op prospectie OF HOE JE DE GOUDKLOMPJES VINDT...   Heel z’n leven zoekt Moses al naar goud in de Verenigde Staten, eerst in Montana en dan in Arizona. Hij trekt van rivier naar rivier en speurt elke zandkorrel af in de hoop iets te zien schitteren. Hij graaft en zoekt en gaat heel het Wilde Westen af... om op een dag in 1876, in het gezelschap van zijn broer en 3 vrienden op een van de rijkste goudvoorraden te botsen uit de geschiedenis. Zijn radarogen maakten hem tot een van de beroemdste en rijkste goudzoekers van de 19e eeuw.   ...

Lees meer

Find your customers today !

Een boek voor elke ondernemer die op zoek is naar nieuwe klanten, een must voor elke beginner in Business Development: tot wie richt ik mijn prospectiecampagnes? Dit boek is kort, gemakkelijk te lezen en gaat meteen naar de essentie voor elke freelance-start-up, verkoopdirecteur ... op zoek naar nieuwe klanten in 2021! Een boek, ook aangepast aan gehaaste ondernemers die praktische adviezen nodig hebben om vandaag nieuwe klanten te vinden, geen blabla, alleen de essentiële Develop your business Het hoeft geen betoog dat bedrijven en organisaties winstgevend moeten zijn. Daarom zijn ze...

Lees meer

De kracht van Inside Sales

Soms vind ik het vermoeiend om alsnog de meerwaarde van telefonische prospectie te moeten bewijzen ... De beste verkopers die ik tijdens mijn carrière heb ontmoet en die altijd hun doel bereiken, hebben dezelfde kwaliteit: ze blijven prospecteren! Toch hoor ik steeds dezelfde onzin: Cold Calling is dood, wordt deze propaganda niet verspreid door verkopers die snel ontmoedigd raken ... of verlegen ...   Inside Sales, een echte strategische job!

Lees meer

Alles gebeurt op tijd voor degenen die kunnen...

Een van de meest voorkomende problemen bij de functie Inside Sales is het gebrek aan training bij het aannemen van de job. De manager verwacht direct resultaat en de Inside Sales blijkt vaak slecht geinformeerd en opgeleid. Geen paniek ! Met geduld en vastberadenheid is dit een valkuil die je snel zult overwinnen.   Managers hebben regelmatig drukke agenda's en denken dat de weinige informatie die ze u bij aankomst hebben gegeven, voldoende zal zijn. Al snel vergeten ze hun eerste dagen. De onmiddellijke verwachting van resultaten, gecombineerd met een gebrek aan informatie en ervaring,...

Lees meer

Hoe moet je goed reageren op het bezwaar ‘Ik heb...

Zo antwoord je: Ontvangst van het bezwaar (sympathiek gezegd) “Natuurlijk begrijp ik dat je andere prioriteiten hebt! Met het herstel is dit volkomen normaal!” » We gaan in de richting van het bezwaar, dit is wat de klant ontspant en de spanning onschadelijk maakt. Behandeling van het bezwaar (medeplichtig gezegd) "Bovendien moet bijna iedereen zich concentreren om de juiste prioriteiten opnieuw stellen om de business weer aan op gang te krijgen” » Je ziet daar relatieve dingen, die nog meer ontspannen en de openheid herstellen. Zachte terugkeer naar uw doel (enthousiast...

Lees meer

Post CoVid-prospectietips

Met  de sociale en fysieke afstand veranderen de campagnes van Business Development. Hoe ontwikkelt u uw klantenportfolio op afstand?   Hier zijn enkele tips om morgen toe te passen! + Ga door met het verzamelen van contacten via uw website en blog + Luister en pas uw boodschap aan uw prospecten aan + Begrijp de moeilijkheden die uw leads tegenkomen tijdens deze periode + Plan elke dag uw prospectietijd in + Zet de discussie verder met videoconferentietools + Vraag getuigenissen van tevreden klanten + En bel!   Dergelijke actie is tegenwoordig zo gevreesd maar essentieel om je...

Lees meer

De 4 essentiële kwaliteiten van Inside Sales

Een succesvolle campagne van Business Development is het hoofddoel van elke verkoper. En om succes te bereiken, is er geen geheim: werk, werk en meer werk ... En als u er daarnaast de vier kwaliteiten aan toevoegt die ik u zal presenteren, kunt u de top bereiken. Wees nederig Nederigheid is ongetwijfeld de belangrijkste kwaliteit die u als Inside Sales moet ontwikkelen. Wat uw talent of de snelheid van uw beklimming ook is, het is belangrijk om bescheiden te blijven en uzelf constant in vraag te stellen. Het succes van de ene prospectiecampagne betekent niet automatisch het succes van...

Lees meer

Schrijf een verkoopscript voor een...

  Het succespercentage van uw telemarketingcampagne is afhankelijk van het ontwerp van uw sales script. Voor elke cold calling campagne zorgt een script ervoor dat u niets vergeet in het hart van de discussie. Het ondersteunt u gedurende het gesprek en stelt u in staat vlot argumenten aan te halen. Daarnaast kan u op deze manier uw bewezen oplossingen gemakkelijker overbrengen naar uw prospect. Hier zijn 4 tips: Jezelf voorstellen is essentieel, het is de verplichte stap, wees kort, presenteer jezelf, je bedrijf en de reden voor je oproep, blijf beknopt. Ga direct naar het doel. Maak...

Lees meer

Cold Calling is not dead !

Mon sang ne fait qu'un tour à chaque fois que j'entends cette phrase : Mais enfin Valeska, tu n'y penses pas, pourquoi donner des formations de prospection alors que le cold calling est mort ! Je ne sais pas pourquoi, cette remarque fait toujours grimper ma température ! Elle reflète tellement bien les idées totalement fausses sur cette expression et le métier d'Inside Sales. Et il faut avouer que beaucoup d’entreprises qui prétendent que le cold calling ne fonctionne pas ne le font pas correctement. Ma réponse est invariable : qu'entends tu par Cold Calling ? Alors oui, le cold...

Lees meer

How do you increase Lead Generation results ?

Passionate about Lead Generation B2B and B2C for 25 years, I am still surprised that not everyone understands the same definition about Lead Generation. What is Lead Generation? (also called LeadGen) Lead Generation is a marketing-sales process that stimulates and captures interest in a product or service with the purpose of developing a sales revenue. The buying process has changed, and traders need to find new ways to reach buyers and be heard through the noise. Instead of finding customers with mass advertising, emailing, and the usual marketing campaigns, companies now need to focus...

Lees meer

10 façons d'améliorer votre prospection

La prospection commerciale ! Cette action importante du processus de vente reste un moyen performant de générer des leads, elle est rentable, puissante et s'inscrit dans toute campagne de prospection B2B. Comment améliorer votre campagne de prospection? Le succès de la prospection dépend du travail que vous avez accompli avant de décrocher le téléphone. Plus vous planifiez, préparez, plus vous avez de chances de réussir votre campagne. 1 - Définir une stratégie Vous devez planifier votre campagne. Qui va passer les appels? Ont-ils les compétences nécessaires? Quel est le...

Lees meer
Juridische informatie | Cookies

Deze website maakt gebruik van cookies

We gebruiken cookies om een goede werking van de website te garanderen, u kunt onze juridische informatie en ons privacybeleid lezen voor meer informatie.

Cookies accepteren Cookies beheren