Schrijf een verkoopscript voor een prospectiecampagne
Het succespercentage van uw telemarketingcampagne is afhankelijk van het ontwerp van uw sales script. Voor elke cold calling campagne zorgt een script ervoor dat u niets vergeet in het hart van de discussie.
Het succespercentage van uw telemarketingcampagne is afhankelijk van het ontwerp van uw sales script. Voor elke cold calling campagne zorgt een script ervoor dat u niets vergeet in het hart van de discussie.
Het ondersteunt u gedurende het gesprek en stelt u in staat vlot argumenten aan te halen. Daarnaast kan u op deze manier uw bewezen oplossingen gemakkelijker overbrengen naar uw prospect.
Hier zijn 4 tips:
- Jezelf voorstellen is essentieel, het is de verplichte stap, wees kort, presenteer jezelf, je bedrijf en de reden voor je oproep, blijf beknopt.
- Ga direct naar het doel. Maak een script niet te lang en voorkom dat u van uw doel afwijkt. Uw correspondent heeft ook een drukke agenda, het is zinloos om tijd te verspillen.
- Praat inhoudelijk over hoe u helpt, niet wat u doet. Leg de oplossingen uit die u meebrengt, aarzel niet, geef altijd de voorkeur aan een voorbeeld van dezelfde sector.
- Houd de dialoogtoon, blijf in de uitwisseling. Beschiet uw prospect niet met jargon of termen die hij misschien niet kent. Stel niet te veel vragen!
Vergeet niet dat uw script een call-to-action vereist die overeenkomt met de doelen die u vooraf heeft gedefinieerd.
Als uw oproep is om een meeting voor een productdemo te plaatsen, stel dan twee datums en een tijdstip voor aan het einde van de oproep.
Vergeet niet om de discussie met specifieke punten te sluiten, het is net zo belangrijk als de inleiding.
De volgende stap is het verzenden van een e-mail of het bevestigen van een datum. Als u hen een e-mail stuurt, moet u contact met hen opnemen zodra u het hebt verzonden.
Kortom, bereid een duidelijke boodschap voor, houd uw doel in het oog en breng vooral waarde aan deze uitwisseling voor uw gesprekspartner!