De 4 essentiële kwaliteiten van Inside Sales
Een succesvolle campagne van Business Development is het hoofddoel van elke verkoper. En om succes te bereiken, is er geen geheim: werk, werk en meer werk ... En als u er daarnaast de vier kwaliteiten aan toevoegt die ik u zal presenteren, kunt u de top bereiken.
Een succesvolle campagne van Business Development is het hoofddoel van elke verkoper. En om succes te bereiken, is er geen geheim: werk, werk en meer werk ... En als u er daarnaast de vier kwaliteiten aan toevoegt die ik u zal presenteren, kunt u de top bereiken.
- Wees nederig
Nederigheid is ongetwijfeld de belangrijkste kwaliteit die u als Inside Sales moet ontwikkelen. Wat uw talent of de snelheid van uw beklimming ook is, het is belangrijk om bescheiden te blijven en uzelf constant in vraag te stellen. Het succes van de ene prospectiecampagne betekent niet automatisch het succes van een andere. En één keer een piek hebben betekent niet dat het altijd even gemakkelijk zal verlopen.
Dus wees nederig met uw succes, met uw klanten en zakelijke partners. U leert van alles en iedereen.
- Wees opmerkzaam
Tijdens uw prospectiedialogen is het uiteraard raadzaam om uw producten mondeling te presenteren. Maar om echte communicatie met uw klant mogelijk te maken, is het belangrijk dat u ook luistert naar wat zij te zeggen hebben. Geef het uw aandacht en uw tijd. Vaak zijn we, zodra de presentatie afgerond is, meer dan tevreden en luisteren we niet naar wat de klant te bieden heeft. Als uw contactpersoon zich gehoord en begrepen voelt in zijn verwachtingen en doelstellingen, zal uw werkrelatie kwalitatief toenemen.
U zult zien, u zult veel meer leren door te luisteren dan door de discussie te monopoliseren.
- Ken uzelf
"Ken jezelf", zei Socrates. En hij kon het niet beter zeggen. Het is door uw sterke en zwakke punten te kennen dat u vooruitgaat. Er is geen schaamte om uw zwaktes te erkennen, hierop in te spelen en op deze manier uw vaardigheden verstandig te gebruiken. Het is belangrijk dat uw partners weten wat u te bieden heeft en wat u moet inbrengen in de werkrelatie.
Pas echter op dat u uzelf niet overschat of onderschat! Perfectie bevindt zich in het midden.