Field coaching: prospectie monitoring
Regelmatige monitoring van prospectiecampagnes doorheen heel België
Zodra uw diagnose in business development is uitgevoerd, uw marketingactieplannen zijn ingevoerd en uw prospectiemethodes zijn aangescherpt, is het noodzakelijk om ervoor te zorgen dat uw verkopers in de loop der tijd gemotiveerd blijven. Daarom garandeer ik een opvolging van de prospectie in heel België.
Een methode die erop gericht is uw prospectie op lange termijn te verzekeren
Vaak zijn de verkoopteams bezig met het beheer van bestaande klanten, lopende aanvragen en wordt het prospecteren van toekomstige klanten verwaarloosd, een taak die niet wordt geliefd door verkoopvertegenwoordigers.
Daarom stel ik voor dat u ook met uw teams een regelmatige follow-up uitvoert van het uitvoeren van prospectie.
Wat we samen zullen bespreken:
- Ingevoerde en toegepaste strategieën en prospectietechnieken
- Behaalde resultaten
- Bestede tijd aan het genereren van leads
- Kwaliteit van het gebruikte script
- Hoe het ingevoerde proces kan worden verbeterd
- Het planningssysteem
- Wat zijn de stappen te ondernemen om leads om te zetten in klanten?
Het is ook absoluut noodzakelijk om te vermijden tijd te verspillen aan leads met een laag potentieel en niet te aarzelen om sommige potentiële klanten te diskwalificeren.
Deze monitoring helpt u de basis van prospectie te herinneren aan en motiveert verkoopteams opnieuw om deze cold calling-campagnes op regelmatige basis voort te zetten om de echte impact op de omzet van het bedrijf te zien.
Deze follow-up is een gesprek over de gegeven trainingen, of het nu een dag of twee dagen waren, het dient als een herinnering om de teams te motiveren om een actieve prospectie voort te zetten.
Een nieuwe diagnose van lead-nurturing of meer uitleg van de lead generation nodig? Neem contact met mij op per e-mail of telefoon, ik informeer u graag.