Field coaching: prospectie monitoring

Regelmatige monitoring van prospectiecampagnes doorheen heel België

Zodra uw diagnose in business development is uitgevoerd, uw marketingactieplannen zijn ingevoerd en uw prospectiemethodes zijn aangescherpt, is het noodzakelijk om ervoor te zorgen dat uw verkopers in de loop der tijd gemotiveerd blijven. Daarom garandeer ik een opvolging van de prospectie in heel België.

Follow-up van het opzetten van uw prospectie - Field coaching

Houd verkopers lead hunters! Ondanks het feit dat ik het voordeel van het organiseren en uitvoeren van een doordachte, hernieuwbare en stabiele prospectie heb toegelicht; wordt deze functie helaas te vaak verwaarloosd omdat ze als afstotelijk, tijdrovend en ontmoedigend wordt beschouwd.

Het is echter dankzij deze commerciële techniek dat uw bedrijf terrein wint en de trappen van succes kan beklimmen. Dit is een belangrijke stap die een goede follow-up vereist om competitief te blijven en op de hoogte te blijven van de nieuwste prospectie- en marketingmethoden.

Regelmatige monitoring van prospectiecampagnes doorheen heel België

Een methode die erop gericht is uw prospectie op lange termijn te verzekeren

Vaak zijn de verkoopteams bezig met het beheer van bestaande klanten, lopende aanvragen en wordt het prospecteren van toekomstige klanten verwaarloosd, een taak die niet wordt geliefd door verkoopvertegenwoordigers.

Daarom stel ik voor dat u ook met uw teams een regelmatige follow-up uitvoert van het uitvoeren van prospectie.

Wat we samen zullen bespreken:

  • Ingevoerde en toegepaste strategieën en prospectietechnieken
  • Behaalde resultaten
  • Bestede tijd aan het genereren van leads
  • Kwaliteit van het gebruikte script
  • Hoe het ingevoerde proces kan worden verbeterd
  • Het planningssysteem
  • Wat zijn de stappen te ondernemen om leads om te zetten in klanten?

Het is ook absoluut noodzakelijk om te vermijden tijd te verspillen aan leads met een laag potentieel en niet te aarzelen om sommige potentiële klanten te diskwalificeren.

Deze monitoring helpt u de basis van prospectie te herinneren aan en motiveert verkoopteams opnieuw om deze cold calling-campagnes op regelmatige basis voort te zetten om de echte impact op de omzet van het bedrijf te zien.

Deze follow-up is een gesprek over de gegeven trainingen, of het nu een dag of twee dagen waren, het dient als een herinnering om de teams te motiveren om een actieve prospectie voort te zetten.

Een nieuwe diagnose van lead-nurturing of meer uitleg van de lead generation nodig? Neem contact met mij op per e-mail of telefoon, ik informeer u graag.

Juridische informatie

[Nederlands nog niet beschikbaar]
Pour améliorer votre expérience sur notre site internet, nous utilisons des cookies. La poursuite de votre visite sur notre site vaut pour consentement du traitement de certaines données personnelles et de l'utilisation de ces cookies. Plus d'infos ici.